Hjertemotion

motion 2016 1

Hjerteforeningen i Middelfart arbejder for kommunens indbyggere og deres hjertesundhed. Vores formål er at oplyse om hjertesundhed, forebyggelse af hjertekarsygdom samt arrangere aktiviteter for vores medlemmer.

Hjertemotion handler om sund livsstil.

Hjertemotion består ad 1 times motion efterfulgt af ½ times hyggeligt samvær én gang om ugen i 12 uger. Træningen varetages af erfaren fysioterapeut.
Hjertemotion foregår i Lillebæltshallerne på genoptræningscenteret hver onsdag fra 16.00 til 17.00.
Der er begrænset antal pladser på holdet.

Tilmelding til hjertemotion:

Hjertemotion er i perioderne  September – December / Januar – April

Pris kr. 500,- for 12 lektioner

Motion i naturen

Motion i naturen giver frisk luft og gode oplevelser. Hvis man kombinerer en rask gåtur på hjertestien med styrkeøvelser undervejs, opnår man en rigtig god effekt på både muskler og kondition. Træning i naturen kræver ikke meget udstyr. Der kan bruges træer og sten undervejs på turen, og man kan lave øvelser sammen to og to.

Motion i naturen henvender sig til alle aldersgrupper og alle niveauer.

Vi går på Hjertestien i Middelfart hver onsdag klokken 10, hele året rundt. Alle er velkomne til at deltage, der kræves ingen tilmelding og deltagelse er gratis. Vi starter fra naturcenteret – ved låge nr. 1.

Deltagelse foregår på eget ansvar og efter selvvurderet evne. Vi anbefaler, at deltagerne eventuelt søger vejledning hos egen læge før påbegyndelse af fysiske udfoldelser. Pårørende er velkomne.