Hjertemotion

motion 2016 1

Hjerteforeningens Lokalkomité i Middelfart arbejder for kommunens indbyggere og deres hjertesundhed.
Vi er en aktiv bestyrelse, som forsøger at tilgodese alle medlemmer, og vi arbejder på at hverve flere medlemmer.
Vores formål er at oplyse om hjertesundhed, forebyggelse af hjertekarsygdom, måle blodtryk, samle midler ind til forskning, demonstrere hjertestart m.m. Se video om vores nyeste redskaber.
Derudover arrangerer vi møder med relevante foredrag. Alle arrangementer kan ses på lokalkomiteens hjemmeside:

Hjertemotion handler om sund livsstil

1 times motion efterfulgt af ½ times hyggeligt samvær én gang om ugen i 12 uger. Træningen varetages af erfaren fysioterapeut.
Hjertemotionen foregår i Lillebæltshallerne genoptræningscenter hver onsdag fra 16.00 til 17.00.
Begrænset deltager antal.
Tilmelding til hjerteforeningen: mail: Middelfart@hjerteforeningen.dk eller telefon 2311 7347 Kurt Nielsen.

Hjerteforeningens indendørs vintermotion i Lillebæltshallerne er i perioderne  September – December / Januar – April.
Hjertecafe og livreddende førstehjælp indgår som en del af motionstilbud.
Pris kr. 500,- for 12+2 lektioner. ( Hjertecafe og livreddende førstehjælp)

motion 2016 3

Motion i naturen

Motion i naturen giver frisk luft og gode oplevelser. Hvis man kombinerer en rask gåtur på hjertestien med styrkeøvelser undervejs, opnår man en rigtig god effekt på både muskler og kondition. Træning i naturen kræver ikke meget udstyr. Der kan bruges træer og sten undervejs på turen, og man kan lave øvelser sammen to og to.

Træningen henvender sig til alle aldersgrupper og alle niveauer. Øvelserne tilpasses efter deltagernes fysiske formåen. Alle deltagere får mulighed for at få gode råd og vejledningen under og efter træningen.

Alle er velkomne til at deltage, der kræves ingen tilmelding og deltagelse er gratis

Deltagelse foregår på eget ansvar og efter selvvurderet evne. Vi anbefaler, at deltagerne eventuelt søger vejledning hos egen læge. Pårørende ægtefæller er velkomne.
Alle starter er fra naturcenteret – ved låge nr. 1

Hjertemotion_Logo